Základní informace ke změně údajů a dokladů stanovených pro žádost o koncesi
Další informace
Související postupy (CRM), nejčastější dotazy.
Informace k podání
Kdo, kde a jakou formou může učinit podání, formuláře podání.
Postup ŽÚ
Zpracování podání na živnostenském úřadě, řešení závad v podání, zápis do živnostenského rejstříku, jaké dokumenty jsou výsledkem vyřešení podání.
Podnikatel v oznámení změn údajů a dokladů stanovených pro žádost o koncesi uvede: Poplatek za vydání výpisu se vybírá jen jednou i v případě, že se změna vztahuje k více živnostem. Je-li současně učiněno více úkonů podléhajících poplatku podle této položky, vybere správní úřad jen jeden poplatek ve výši odpovídající nejvyšší sazbě. Poplatek je možno uhradit v hotovosti v místě sídla obecního živnostenského úřadu nebo poštovní poukázkou nebo bankovním převodem. Není-li ze zákona výsledkem provedené změny změna rozhodnutí o udělení koncese nebo výpis ze ŽR, ale pouze informace ve formě vyrozumění, není správní poplatek stanoven. Pro podnikatele živnostenský zákon stanoví lhůtu tak, že podnikatel je změny povinen oznámit a doložit do 15 dnů ode dne jejich vzniku. Živnostenský úřad rozhodne o změně rozhodnutí o udělení koncese do 30 dnů ode dne doručení žádosti o změnu obecnímu živnostenskému úřadu, pokud jsou splněny všechny náležitosti. Živnostenský úřad do 5 pracovních dnů ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o změně koncese provede zápis do živnostenského rejstříku a vydá podnikateli výpis. Nevyžaduje-li oznámení změn změnu rozhodnutí o udělení koncese a nemá-li podání vady, pak provede živnostenský úřad zápis do ŽR nejpozději v obecné zákonem stanovené lhůtě 5 pracovních dnů.Náležitosti podání
Správní poplatky
Lhůty