Změna údajů a dokladů stanovených pro žádost o koncesi
O návodu
Osoby odpovědné za obsah, platnost informací.
Určení typu subjektu
Nejsem si jistý, jaký typ subjektu představuji nebo zastupuji, a chci to ověřit - průvodce určením typu podnikatelského subjektu.
Náležitosti žádosti o koncesi
Jaké jsou náležitosti pro žádost o koncesi ve vazbě na typ subjektu => změny jakých údajů a dokladů musí podnikatel oznamovat, pokud není této povinnosti zproštěn zákonem.
Základní informace
Obecné náležitosti podání, správní poplatky, zákonné lhůty.
Další informace
Související postupy (CRM), nejčastější dotazy.
Informace k podání
Kdo, kde a jakou formou může učinit podání, formuláře podání.
Postup ŽÚ
Zpracování podání na živnostenském úřadě, řešení závad v podání, zápis do živnostenského rejstříku, jaké dokumenty jsou výsledkem vyřešení podání.
Podnikatel je podle § 56 odst. 1 živnostenského zákona povinen oznámit živnostenskému úřadu změny a doplnění údajů a dokladů stanovených pro žádost o koncesi do 15 dnů ode dne jejich vzniku. To neplatí pro změny a doplnění, u kterých ho od splnění této povinnosti osvobozuje živnostenský zákon (viz úvodní informace v Průvodci k úkonům v průběhu podnikání). Povinnost oznamovat změny je pro podnikatele v živnostenském zákoně stanovena tak, že oznamuje změny a doplnění údajů, které uvedl v žádosti o koncesi, případně změny a doplnění dokladů, které k žádosti o koncesi připojil. Náležitosti žádosti o koncesi jsou pro shrnutí uvedeny níže pod odkazem Náležitosti žádosti o koncesi - pokud došlo u podnikatele ke změně některého z uvedených údajů nebo dokladů, a nejde-li o změnu údaje z oznamovací povinnosti zákonem vyjmutého, má podnikatel povinnost takovou změnu živnostenskému úřadu oznámit. Oznámení změny je třeba provést zvláštním podáním nejlépe na Jednotném registračním formuláři (JRF) - Změnový list. Pro účely oznamování změn v žádném případě neslouží formulář žádost o koncesi!