Postup úřadu při řešení změny údajů v žádosti o koncesi

Zpracování došlého podání na živnostenském úřadě

Živnostenský úřad, který podání obdržel, podání zaeviduje a posoudí správnost jeho obsahu. Jsou-li součástí podání i údaje podané prostřednictvím CRM vůči dalším orgánům veřejné správy, předá živnostenský úřad příslušné údaje v následujících lhůtách:

Podání vůči správě sociálního zabezpečení, úřadu práce nebo zdravotní pojišťovně:
  • Do 5 pracovních dnů ode dne podání nebo ode dne, kdy byly odstraněny závady podání.
Podání vůči správci daně:
  • Do 3 pracovních dnů ode dne podání.

Změnu rozhodnutí o udělení koncese provede do 30 dnů ode dne podání žádosti, netrpí-li podání vadami. Do lhůty pro vydání rozhodnutí o změně koncese se nezapočítává doba potřebná pro získání stanoviska příslušného správního orgánu, který se ke koncesi ze zákona vyjadřuje. Do živnostenského rejstříku jsou pak změněné údaje zapsány do 5 pracovních dnů ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o změně koncese.

Zápis změněných údajů, které nevyžadují rozhodování, musí být do živnostenského rejstříku proveden do 5 dnů ode dne podání nebo ode dne, kdy byly odstraněny závady v podání.

Postup řešení podání živnostenským úřadem závisí na věcném obsahu podání a jeho správnosti. Vyplyne-li z učiněného podání, že podnikatel nesplnil nějakou zákonem stanovenou povinnost nebo nedodržel zákonem stanovenou lhůtu, může za to živnostenský úřad uložit správní trest (sankci).