Základní informace k adrese pro vypořádání závazků
Další informace
Související postupy (CRM), nejčastější dotazy.
Podání
Kdo, kde a jakou formou může učinit podání, formuláře podání.
Postup ŽÚ
Zpracování podání na živnostenském úřadě, řešení závad v podání, zápis do živnostenského rejstříku, jaké dokumenty jsou výsledkem vyřešení podání.
Zřízení adresy pro vypořádání závazků lze provést přímo v podání, kterým podnikatel oznamuje ukončení provozování poslední živnosti v provozovně, kterým zároveň ukončuje svou podnikatelskou činnost v dané provozovně. V takovém případě do oznámení o ukončení provozování živnosti kromě náležitostí pro tento úkon uvede: V případě, že podnikatel oznamuje adresu pro vypořádání závazků nebo její změnu samostatně, v podání uvede: Správní poplatek za oznámení adresy pro vypořádání závazků není stanoven. Pro podnikatele živnostenský zákon stanoví lhůtu tak, že se podání ve věci adresy pro vypořádání závazků činí nejpozději ke dni ukončení činnosti v provozovně, tedy nejpozději v den, ve kterém podnikatel svou činnost na provozovně končí. Změny adresy pro vypořádání závazků můsí podnikatel oznamovat po dobu 4 let ode dne ukončení činnosti v provozovně - vzhledem k tomu, že zákon lhůtu pro oznámení této změny nestanoví, musí tak podnikatel učinit neprodleně po vzniku změny. Živnostenský úřad zpracuje podání neprodleně, nemá-li podání vady, pak provede zápis do ŽR nejpozději v obecné zákonem stanovené lhůtě 5 pracovních dnů.Náležitosti podání
Správní poplatky
Lhůty