Další informace k žádosti o zrušení živnostenského oprávnění
Základní informace
Náležitosti podání, správní poplatky, zákonné lhůty.
Informace k podání
Kdo, kde a jakou formou může učinit podání, formuláře podání.
Postup ŽÚ
Zpracování podání na živnostenském úřadě, řešení závad v podání, zápis do živnostenského rejstříku, jaké dokumenty jsou výsledkem vyřešení podání.
S žádostí o zrušení živnostenského oprávnění mohou souviset i další úkony vůči živnostenskému úřadu – ohlášení nové živnosti, ukončení provozování živnosti v provozovně, oznámení změn údajů apod. Návody k těmto úkonům jsou k dispozici v příslušné části Průvodce. Současně s oznámením přerušení provozování živnosti lze na živnostenském úřadě v rámci centrálního registračního místa (CRM) učinit související podání vůči dalším orgánům veřejné správy (§§ 45a a 45b živnostenského zákona). Ve všech výše uvedených případech lze prostřednictvím CRM na vyjmenované orgány veřejné správy učinit stanovenou formou i oznámení o změně údajů.Související postupy
Vůči příslušnému orgánu sociálního zabezpečení lze:
Vůči příslušné zdravotní pojišťovně lze:
Vůči správci daně lze elektronicky (ve formátu a struktuře stanovené Ministerstvem průmyslu a obchodu) nebo ústně do protokolu učinit: